06 februari 2010

Vernissage och fläsk

Vernissagen vi var på minns jag knappt vad den handlade om. Vi var mest upptagna med att sippa gratisvin och snacka strunt och spana in alla snygga människor. Jag kände mig väldigt 'normal' i min klädstil jämfört med alla som var där. Cylinderhattar, leopardmönstrat, platåskor, målade läppar, gula byxor och trasiga tröjor. Väldigt eklektisk och alternativa stilar. En manlig artist höll en performance där han hade spelat in en video som han sjöng till och folk satt på golvet och klappade händer och visslade var gång han gick i gång så att dammet yrde kring honom. 


Efter showen och vernissagen som låg på rue Quincampoix, en bakgata till Centre Pompidou, tog Alaina med oss till ett närliggande brasserie där jag såg att Plat du Jour (dagens rätt) gick loss på runt 6€. Billigare får man leta efter i den här staden. Så jag beställde in två rejäla fläskkotletter med ärtor och till det delade vi på en flaska vitt vin. Supergott och härligt att brasserier alltid har öppet så länge. Det var länge sedan jag kände mig så där tungmätt.


English: I was at an art opening together with my friend Alaina from New York and my new found friend Solli from Sweden. All the guests looked so cool that I forgot to watch the art. After wards we went to a very French brasserie where I ordered two porc chops with green peas for about 6€. Yummie! I rarely eat meat here so I got really full.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar