23 februari 2010

Uniqlo

Jag har shoppat! Herrejösses, vilken känsla! När jag fick pengar för första gången efter två veckors slit på mina båda jobb så sprang jag dagen efter och köpte det här finfina paret byxor. Länge har jag letat efter ett par stentvättade jeans, men då det känns som att bara Cheap Monday gör sådana och jag inte passar i den snitten så har jag fått nöja mig och gå utan. Men så hade Veronica ett par med samma tvätt och var gång jag lånade dem kände jag mig så fin. Så när älskade och billiga favoritbutiken Uniqlo hade fått in en tillfällig kollektion så var jag inte sen med att grabba åt mig ett par.
Jag har vanligtvis storlek 27 (trodde jag) men dem såg så stora ut så jag tog med mig även ett par i storlek 26 in för att testa. Max insisterade på att jag även, in case, skulle testa storlek 25. Jag skrattade åt det men tog med mig ett par ifall om att han skulle få rätt. Tji fick jag då när jag testade den ena efter den andra och alla satt lösa. Max fick således hämta ett par i storlek 24 vilket kändes helt absurt. Det blev slutligen en storlek 24 som inte sitter dundertight men tillräckligt. Med det här menar jag inte att jag blivit tunn. Absolut inte faktiskt. Jag är som jag alltid varit. Men jag är förvånad över de små storlekarna. De japanska storlekarna på Uniqlo brukar vanligtvis vara som så att vi som européer får gå upp ett steg. Så om du är storlek 36 vanligtvis så passar en storlek 38 dig bättre på Uniqlo. Men här fick jag ju gå neråt? Är det meningen att jag ska må bättre av det? Eller vad är grejen? 

Så här såg byxorna ut på när jag invigde dem igår. Balkongfoto = bättre ljus enligt min käre pojkvän. Uniqlo finner du på 17 Rue Scribe i 9e arret. 

English: I went out shopping these jeans the first thing I did when I got my first salary from my two jobs. I have longed for this denim wash for a while now so I was thrilled when I found it at one of Uniqlos temporary collections. But I was a bit  surprised by the low size numbers. Me who normally is 26-27 bought a pair in size 24. It made me more confused than happy. Is a girl supposed to get happy by this? Uniqlo is situated on 17 Rue Scribe in the 9th arr.

3 kommentarer:

  1. snyggt! finns ingen bättre känsla än att äntligen få shoppa efter en torrperiod

    SvaraRadera
  2. Du har jättesnygg klädstil!

    SvaraRadera
  3. Alexandra: Tack! Ja herregud vad efterlängtansvärt det är att shoppa efter en torr period...

    Lillis: Jag tror inte vi känner varandra va? Men om vi gjorde det skulle du inse vilken trevlig komplimang det där var. Speciellt när det är svårt att variera sig med den minimala garderoben jag har här... Jag sörjer min garderob hemma. Så tack ska du ha!

    SvaraRadera