21 februari 2010

1 av 6


Här har ni en av anledningarna till mitt dåliga uppdaterande här på bloggen. Första provet av sex avklarat! (Final exams exkluderat) (Min nya lärare ger oss inte prov varje dag, som den förra. Det tackar jag för.) Det är så kul att plugga franska, sannerligen. Jag är motiverad var gång jag sätter mig med skolböckerna. Och för var dag som går förstår jag mer och mer av vad som händer omkring mig i den här staden. Precis som att börja höra igen känns det som. Till en början var allting brus, massa vackert, barskt men rullande brus kanske man ska säga. Sedan började jag ana variationer och nyanser i bruset. Nu anar jag ett djup, jag förstår ord. Jag förstår meningar. Därmed förstår jag även delar av diskussionerna som förs omkring mig. Det är en fantastisk känsla! Dock har jag mycket kvar. Än förstår jag inte ofta sammanhangen och en har jag svårt att göra mig själv förstådd. Men från att ha börjat på noll, så är det här en klar framgång hittills!

Jo den andra anledningen till dåligt uppdaterande är att jag och Max båda varit sjuka. Detta innefattade vårt första läkarbesök här i Paris. Skriver mer om det i ett annat inlägg.

English: I have been updating the blog rather badly recently. This is partly due to the French test I had this week. But I love studying French and I make progress for each day and learn more and more. From starting at the bottom I am now beginning to understand some and that is a fantastic feeling I must say. The other reason I have been updating so bad is that me and Max both have been ill. Which means we visited the doctor for the first time here in Paris. I will tell you about that later.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar