16 februari 2010

Hippy Market

Den andra butiken jag blev helt såld på var Hippy Market som låg några nummer ner på samma gata. Det är en sådan butik som man helst håller tyst om så man får ha den helt för sig själv och gå där ensam och rota och plocka och testa och fynda de unika plaggen som bara väntar på en. Jag fullkomligt älskade butiken! Vintage!!!!! Överallt vintage. Fin vintage. Ren vintage. Cool vintage. Butiken var så fint upplagt och det fanns allt möjligt man kunde tänka sig. Jag blev som en duracellkanin, vilken skattkammare! Vilka fantastiskt fina kläder! Så mycket av allting också, både för damer och herrar. Max fick i princip släpa ut mig. Jag var så ivrig och ville kolla på allt allt allt. Att jag inte hört talas om den innan är underligt, lätt stans bästa vintagebutik i form av utbud och upplägg. Priserna är aningen dyrare än de superbilliga småbutikerna i Marais, men vad gör väl det när allt är så fräscht och fint och mycket? Jag skulle kunna spendera en heldag där.

Hippy Market i korsningen Rue de Turbigo och Rue Francais. Ser ni vad stor den är? Tror det är två våningar också men jag skonade mitt arma hjärta och höll mig på den nedre våningen enbart. Oh boy...

Varje hörna av butiken hade sitt eget tema, här rött.

Vintagejeans i högar.

Skinn, päls och djurmönstrat.

Färgglada halsdukar på hög. Det söta butiksbiträdet sken som en sol och tackade så mycket när jag sa att jag älskade butiken och hur de hade planerat och inrett med kläderna. Tydligen var det hon som låg bakom den finfina ordningen. Beyond Retro borde se och lära.

Färgglada klänningar i rader.

Skor och åter skor!!

Massor av skinnbälten. Jag tog kort på bara delar av butiken, självklart fanns där så mycket mer.

Okej, jag tror inte ni förstår hur fantastisk den här butiken är. Men om ni nu tar er dit och inser, så låt det här bli vår hemlighet! (Även om det varit snällast för butiksinnehavarna om ryktet spred sig.) Jag vet var jag ska gå när första lönen trillar in i alla fall.

English: Okay, where should I start. Today I discovered one of the best vintage stores in Paris, Hippy Market in the crossing of Rue de Turbigo and Rue Francais. There are no words for my excitement. The store was big and well organised in different categories. I wanted to look at each and every piece and I could have spent the rest of my day there if it wasn't for Max who almost had to drag me out. The prices are higher than at the cheap and small vintage boutiques in Marais but a bit lower than the prices at Beyond Retro, if you ever been there so to say. If you ever decide to visit this place you will realise how wonderful it is. But hey, let us keep the boutique as our secret so we can have it for ourselves! I know where I am going now, once my first salary is in my hands.

2 kommentarer:

  1. yay! Här tror jag att jag borde göra ngt fynd iaf :-) Var det den här butiken du berättade om igår? Eller fanns det ytterliggare en här nära tvätteriet?

    SvaraRadera
  2. Nej det var den här jag berättade om! Så roligt att du har kommenterat alla mina senaste inlägg, haha me like. Men oh ja, räkna med fynd á la big time!

    SvaraRadera