06 februari 2010

Ladurée et Herve Legér

I torsdags kväll skulle jag och Alaina på vernissage här i Paris. Alaina skriver och editerar för en konsttidning här i Paris (ett av typ 5 jobb hon har samtidigt, förutom skolan) så hon har alltid bra koll på de här eventen. Så jag föreslog för Solli att haka på och det var hon inte sen att tacka nej till. Då hon jobbade till åtta på kvällen bestämde jag mig för att möta upp henne utanför. Fast det lyckades jag inte meddela henne då hon inte hade mobilen på sig under arbetstid, så hon visste inget. Så med arbetskläderna på drog jag iväg med henne direkt till vernissagen. Men vad gör väl det, hon måste ha en svart fin klänning på jobbet! Dessutom medan hon jobbar får hon ha rosa förkläde på sig. Supersöt ser hon ut. Ska ta kort nästa gång jag besöker henne på jobbet så får ni se själva.


Skyltfönstret var som vanligt inte nådigt. Jobbigt att vänta på någon när man har sådan här utsikt i fem minuter. Ögonen började snurra av sockersug till slut.


Dörren bredvid är inte nådig den heller. Där har Hervé Léger butik. Och just nu är det rea på allt. Hujedamej. Det var plågsamma minuter.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg :-) Måste också passa på att fota den fina St Valentine-skyltningen...och Hérve's med för den delen ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det får du göra! Tänk vilken fantastisk shoppingtripp det hade varit. Först en klänning från HL och sen gå in på Ladurée och ta sig en macaroon med te...

    SvaraRadera