25 februari 2010

Mina klasskamrater

Åh... det finns så mycket planerat att göra och besöka men så måste jag vila istället.. Vila! Suck. Något tråkigare finns inte i en stad som Paris. Kanske därför som jag aldrig blir frisk. Men imorgon då minsann! Jag ska springa iväg till Hippy Market efter skolan och rota bland kläderna länge... Sedan är det jobb som gäller från 18.00-00.00. Max stackaren har prov imorgon. Varje vecka för hans del och varannan för min.


Liten minibil utanför skolan.

Nu ska jag sätta mig och repetera passé composé. Lite tråkigt just nu i skolan, det är mycket repetition för min del just nu. Känns sjukt segt. Speciellt när de andra eleverna i klassen är så långsamma haha... Snobb, jag vet. Men herregud, människorna kan ju inte uttala något what so ever! Jag har insett att vi skandinavier är väldigt bra på det här med att lära och härma det franska ljudet, mycket bättre än många andra nationaliteter. Kanske för att många av oss är trespråkiga. I min förra klass var vi från skandinavien de som hade bäst resultat på proven. Men det är rena frustrationsmomenten på de här lektionerna ibland. Jag vill bara slita i håret och skrika att nu räcker det! Nu får ni fasiken försöka uttala rätt! Jag är förundrad ibland hur läraren kan förstå vad dem säger. Hur klarar de sig i det franska samhället? Det är synd att intagningsprovet enbart baseras på det grammatiska språket och inte talet. Tror att vi är några där ute som nu får lida av detta. Förresten, vad hände med att räcka upp handen när man vill säga något?

Sedan hjälper det inte att många verkar så urbota tråkiga också, tyvärr måste jag säga. Jag förväntar mig inte att börja umgås med några i den klassen överhuvudtaget.

Jag brukar inte vara personlig i den här bloggen, men har varit så frustrerad senaste veckan. Har fått censurera en hel del svärord och irritationskänslor i det här inlägget för att försöka vara neutral, haha! Jag tror jag kommer få äta upp allt jag skrivit i slutet på terminen, tror ni inte?

English: Hate to be sick. Seems I spent more time being sick than doing something useful, here in Paris. So I have to rest which I don't like. But not tomorrow, then I am going to Hippy Market after school, look forward to it. Then I work 18.00-00.00, hope I feel better by then. Also I am a bit upset with my class. Barely no one can pronounce the French and sometimes I wonder how my teacher understands what they are answering. Also almost everything we do right now is a repetition for me... I long til we start doing something new. I only hope people stop shouting out the answers without having the word, what happened to waiting for your turn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar