24 februari 2010

Campagne anti-tabac


De här annonserna har tydligen dykt upp i Frankrike. En annons som enligt källan upprör fransmännen. Inga kommentarer på det. Har dessutom själv varken sett eller hört om annonserna här. Men om det är något jag kan intyga så är det de facto att åtminstone parisarna bolmar på som skorstenar. Dem älskar sina cigaretter och det är snarare ovanligt att man inte röker. Någon annan som bor/bott/varit här som håller med?

English: These are the ads from the latest anti-smoking campaign here in France. I have neither seen nor heard about them before, so no comments on that. But one things is true; the parisians love their cigarettes for sure. It's more common to smoke then not to smoke here it seems. Anyone who agrees?

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du hittat till min blogg :) Creperiet ligger precis vid stationen i Becon Les Bruyeres på Courbevoie sidan. Det är supermysigt men väldigt litet. Ägs av en fransk familj som jobbar där. De är stängt söndagar och måndagar. Det heter Brettonne tror jag, ska kolla men det är det enda creperie precis vid stationen! Hör gärna av er om ni vill dit, jag tar gärna en extra crepe ;)

    Kram Karin
    + Ingen av mina franska vänner är bestörta av denna reklam, de tycker inte det är så farligt!

    SvaraRadera
  2. Ah tack ska du ha! Jag har aldrig varit i dem kvarteren, gissar det är i 2a zonen? Nej jag undrar sannerligen var dessa reklam är nånstans... jag ser dem inte! Vill bilda mig en egen åsikt. :)

    SvaraRadera