23 februari 2010

Trés bien!


Igår när jag skulle sätta mig med skolböckerna och göra läxan var jag så himlans trött och krasslig och kunde inte tänka klart. Ville verkligen strunta i läxan. Men tänkte att det alltid är roligare att vara förbererdd på lektionen så jag öppnade upp boken i alla fall. Döm då av min förvåning när jag såg att jag redan gjort uppgifterna! Jag tycker ju det här med att plugga franska är så roligt så, därför gör jag gärna mer än jag behöver och ger mig själv läxor. Så det var väldigt lägligt att jag hade gjort just det här kapitlet inför en sådan dag som igår... Tack mig själv för en vecka sedan, tack tack!


Extra läxor ger utdelning! Haha... jag trodde aldrig det om mig själv men i förra veckan bad jag läraren om fler uppgifter. Didn't know I had that in me...

English: I have cought a cold and am so tired all the time. So yesterday I had a homework to do but was so ill that I couldn't function. Decided to do my homework anyway and imagine my suprise when I opened the book and saw that I already had been doing the exercices! I have never studied this well before. I guess that, when it's fun you want to learn more. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar