16 februari 2010

Tim Bargeot

Idag skulle vi förbi Svenska Institutet för att besöka deras café då det är fettisdagen och vi var supersugna på semlor. Som vanligt när jag är ute och går försöker jag ta rutter jag inte gått tidigare och idag var inget undantag. Så himlans tur dessutom för jag hittade två helt fantastiska butiker! Nåja, fantastiskt för den som har pengar i kappsäcken, förstår inte varför jag plågar mig själv med att traska runt så här från butik till butik. Längtar väldigt mycket till lönen börjar trilla in, speciellt efter idag!

Första butiken hette Tim Bargeot och gick i sann 60-tals anda. Rutiga kostymer i tweed, A-formade klänningar i plast, färgglada cirklar, myggjagare och rutiga strumpbyxor. Priserna var helt okej, en kortärmad skjorta gick loss på 45€ och en kavaj på 79€. För nya plagg som är såpass nischade så får det anses helt okej ändå i en stad som Paris. För den som gillar 60-talet så finnes affären på Rue de Turbigo ! Om inte annat så är det värt att bara spana in det coola butiksinnehavarna som ser ut att vara tagna direkt från det årtiondet.

Färgglada myggjagara i mocka och läder samt mönstrade strumpbyxor i bakgrunden.

Kavajer i tweed och manchester.

A-linjeformade plagg i syntetmaterial för den som eftersträvar en 'futuristisk' look.

Många många coola kavajer fanns det.

Voila, här har vi entrén!

English: If you like the 60's you must definitely visit the Tom Bargeot store on Rue de Turbigo! The prices are okay, a sleevless shirt is about 49€ and a jacket 79€.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar