31 mars 2010

Vädret i Paris

Körsbärsträd i blom i kontrast mot de gråa molnen.


Jag har varit riktigt arg på vädret här i Paris de senaste dagarna här. Det är galet hur mycket det går upp och ner. På en och samma dag kan det åska, regna, vara hårda vindar, stark solsken. Så i väskan finns numera både solglasögon såväl som paraply. På fötterna gummistövlar de dagar jag ska vara ute mycket, ifall om att. Jag vet aldrig vad jag ska förvänta mig och jag har antingen för mycket eller för lite på mig. Tror väderskiftningarna är en av anledningarna som jag varit förkyld mycket tidigare, vädret här skiftar något så otroligt.

Är det bara jag som känner så här? Är det här typiskt Parisväder? Eller är det bara månader av otur?

English: I have been madly mad at the weather here in Paris the recent days. It's crazy how it goes up and down. In the same day it can shift between thunder, rain, blow or be sunshine. Now I usually bring both my sunglasses aswell as my umbrella. On my feet I have my rain boots the days I am out and about a lot, in case. I think the weather changes are one of the reasons to why I have been sick so many times. I never know what to expect and have either to little or to much clothes on.

Is it only I who feels this way? Is this typical Parisian weather? Or is it simply months of bad luck?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar