20 mars 2010

Tati

JAG HAR HANDLAT PÅ TATI. Så nu var det sagt. Jag har handlat på Tati. Ni vet stället alla handlar på men ingen handlar på. TATI. Som även kan jämföras med Ullared i miniformat, eller ÖB. Jag drog dit för att handla på mig strumpor, nylonisar, hygienartiklar och nagellack. Men om ni frågar har jag aldrig handlat där, jag kommer förneka. För det är den oskrivna regeln. Jag? På Tati? Gudars skymning...

Om ni är sugna på att kolla in stället, men så klart inte handla bara titta, så åk till M° Barbes Rochechouart som ligger på gränsen mellan 10e och 18e arret och sedan till vänster in på 4 Boulevard de Rochechouart. Bli inte förvånad om du bland hyllorna ser en och annan fashionista som smyger runt. Om du får för dig att, av misstag så klart, handla något så ta med dig en stor väska att gömma den skrikiga Tatipåsen i.

Den hatade Tatipåsen.

Mina två nya nagellack i färgerna gummirosa (egen benämning) och petrolblå/grön.

English: I HAVE BEEN SHOPPING AT TATI. So now I said it. I have been shopping at Tati. You know, the place everyone shops at but no one shops at, if you know what I mean. Tati. Which is similar to Primark but provides with everything you can imagine from interior and clothing to candy and hygiene and more. I went there to refill my closet with socks, pantyhoses, hygiene products and nailpolish. But if you ask me then I will say I never been there and deny everything. That's the unspoken rule. Me? On Tati? Oh golly....

If you are intrigued to check it out, but of course just to take a look not buy anything, then take the metro to M° Barbes Rochechouart which is on the border of the 10th and 18th arr and then turn left on 4 Boulevard de Rochechouart. Don't be surprised if you see some fashionistas hiding between the shelves. If you, by mistake that is, happen to buy something then make sure you've brought a big purse to hide the Tati bag in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar