29 mars 2010

Ladurée and its temptations

Idag besökte jag Solli på hennes jobb för att diskutera lite framtida planer. Därefter kunde jag och Max inte låta bli att sätta oss ner i den japanska salongen för en liten fika. Hur är det möjligt att gå ifrån Ladurée utan köpa något?

Smygtaget foto på vår kära Solli in action. Busy busy. Är hon inte bedårande i sina arbetskläder?

Den japanska salongen.

Frestelser i rader.

Vår fika bestod av Francieres Pistage. Solli rätta mig om jag har fel på namnet, vilket jag säkert har.


Strax innan vi skulle gå kommer servitören in med en tallrik macaroons för att vi var Sollis vänner. Tack sötaste Solli! Dem där små älsklingarna gjorde min dag. Tror det var apelsin, fikon/dadel, päron samt pistage vi fick smaka på.

English: Today I went to visit Solli at her job to discuss some future plans we have. After wards I felt it was impossible to resist the temptations so we sat down in the japanese salon to have a coffee. How is it ever possible to go to Ladurée without not buying anything?

Ladurée: 21 Rue Bonaparte 6arr.

8 kommentarer:

  1. Vad kul att se bilder därifran. Et les macaroons... mmmmm! Ser jätteguda ut! Far titta förbi Solli nästa gang jag är hemma i stan.

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ett tacksamt ställe att fota på! Macaroonerna är gudomliga minst sagt. Solli blir nog glad av besöket, men det är så synd för gästerna står i långa rader och väntar på betjäning så man får fightas med dem för att få utbyta ett par ord med henne! Men det är det värt :) Ha en fin vecka du med!

    SvaraRadera
  3. haha..hur lyckades du ta de bilderna? Måste missat dig helt! Det ni åt var financier pistage.
    Macaronerna ni fick i slutet var grönt äpple, choklad/passionfrukt, körsbär samt choklad. Kul att ni gillade dom :-)

    p.s.jag fick ditt sms! jag var tvungen att gå ner för att hämta fler papperskassar till chokladbutiken men det tog längre tid och när jag kom upp hade ni redan hunnit gå. Vi får ta o gå till Ladurée på Champs Elysée ngn gng :-)
    bis!

    SvaraRadera
  4. Åh du skulle bara veta hu många bilder jag tog medan du stod där ;) Jag stod där ett tag innan du till slut skymtade mig myllret. Haha snacka om att jag inte prickade in smakerna så bra Men körsbären kände jag inte av så mycket som körsbär. Måste helt enkelt testa igen :) Ah, jag ville verkligen säga hejdå och det kändes så dumt att springa iväg men det kändes som vi stod så mycket i vägen samt att jag började jobba så... duty called. Men ja, CE it is!

    SvaraRadera
  5. Åh gud, grönt äpple och körsbär! Nya smaker! Haha måste till Ladurée snart:)

    SvaraRadera
  6. Maria vilken är favoriten?

    SvaraRadera
  7. Min favorit är caramel beurre salé, mmmm *drool* men måste säga att körsbär lät väldigt lockande, älskar allt med körsbärssmak! Vilken är din?=)

    SvaraRadera
  8. Ah haha jag menade vilken Ladurée? Men den där karamellen lät god... Min är Orange Blossom samt Rose! Men jag är en sucker för körsbärssylt så hmm...

    SvaraRadera