11 mars 2010

Napoleon


Idag när jag hämtade E från skolan så tog jag med henne en snabbis till lekplatsen. Hon hade så mycket spring i benen så jag tänkte hon kunde få leka av sig i 10 minuter. Jag gjorde de andra vuxna sällskap på parkbänken och höll ett öga på E medan Napoleon höll ett öga på mig. I bakgrunden tornade sig nämligen Les Invalides upp med sina gulddetaljer som fick solen att blekna i jämförelse.

English: Today when I got E from school I had to bring her to the playing ground. She had so much energy so I had to let her run around and amuse herself for a ten minutes or so. Together with the rest of the grown ups I sat down and held an eye on E while Napoleon held an eye on me. In the background was the great Invalides you see, its gold details made the sun seem so pale.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar