25 mars 2010

Begåvningen Nabil slår till igen

Kommer ni ihåg när jag berättade om min vän Nabil? Ni vet han som gav mig en hår make over inför sitt nya jobb? För er nya kan jag sammanfattade det lite kort. Nabil jobbade i New York i ett par år och var bland annat Martha Stewarts personliga hårstylist och gjorde håret på gästerna i Tyra Banks Show. Han flyttade tillbaka till Paris och blev tillkallad på intervju hos ingen mindre än Frankrikes främsta hårstylist John Nollet. Herr Nollet stylar främst håret på filmstjärnor är bland annat vackra Monica Beluccis personliga hårstylist. På sitt CV har han bland annat filmen 'Amelie från Montmartre' och diverse tidningsomslag.

Men det var min vän Nabil jag skulle berätta om. Han skulle på intervju för den här mäktiga herren och han valde mig som modell. Hans uppgift var:

Make it perfect. Think Chanel, think the little black dress and think gorgeous!

Klart jag nappade! Jag har varit supernöjd med förvandlingen han gjort och ser framemot nästa gång han ska styla mitt hår igen. Om ni vill höra mer om den coola upplevelsen så kolla i arkivet på september/oktober någon gång.

Nabil själv är modell och blev headhuntad av ingen mindre än den världskända designern John Galliano.

Nabil ser bara perfektion när han arbetar. När han således erbjöd sig att styla Max hår var vi inte sena med att tacka ja. Max behövde inte ens förklara vad han ville ha. Nabil visste precis vad han skulle ha och vilka är vi att säga emot? Inte för att Max hade mycket hår från början men det tog Nabil två timmar av precision och koncentration, med rakblad, sax och kniv till hans klient slutligen såg snyggare ut än någonsin. Som flickvän så är min åsikt väldigt viktig och jag vill tillägga att även jag är mycket nöjd! Det är ju inte för inte som en av hans klienter bland annat heter Marion Cotillard och Vanessa Paradis...

Marion Cotillard tillsammans med Penelope Cruz på premiären av filmen Nine i Paris. Nabil stod för färg, klippning och styling kvällen till ära.

Min pojkvän på en inte alltför smickrande bild. Men vad ska jag göra när han aldrig vill ställa upp på modellbilder? Jag ska se till att det blir ändring. Var munken god Max?

English: Do you remember me telling about my friend Nabil? You know the guy who made a total make over with my hair because of his new job? I can summarise it shortly. Nabil worked in New York for a couple of years and was for instande Martha Stewarts personal hairstylist and made the hair of the guests on the Tyra Banks Show. He moved back to Paris and was called for an interview for no one less than the best hairstylist in France, John Nollet. Mister Noller style mainly movie stars and one of his clients is the amazingly beautiful Monica Bellucci for whom he is a personal hair stylist. On his resumé he has also the movie 'Amelie from Montmartre' and a whole lot of magazine covers.

But it was Nabil I wanted to talk about. He was doing this interview for this great man and he chose me as his model. His assignement was:
Make it perfect. Think Chanel, think the little black dress and think gorgeous!
Of course I did it. Since then I have been super satisfied with the creation and I look forward until the next time he is going to style my hair. If you want to read more about the cool experience then check the archives during Septembre/Octobre.

Nabil only sees perfection while working. Thus when he offered to do Max's hair we said yes and thank you right away. Max didn't even have to explain what he wanted. Nabil new exactly. And who are we to argue against that? Not that Max had much hair to begin with but it took Nabil two hours av precision and concentration, with razor, scissor and knife until his client looked more gorgeous than ever. Being his girlfriend my opinion counts too and I want to add that also I was very happy. Now you understand why one of his clients is Marion Cotillard and Vanessa Paradis.

4 kommentarer: