13 mars 2010

Chez Regine

Efter BDD sprang vi över till Chez Regine (49 Rue de Ponthieu, 8e) som låg runt hörnet från BDD, typ-ungefär-liksom. Det skulle vara någonting i samband med Fashion Weeks avslutande men... det kändes inte riktigt så. Vi stannade bara en kortis för att träffa Alicia som är en fransk vän till mig. Alicia jobbar inom underhållninsbranschen och är programledare för diverse shower, galor och events både här i Paris och andra platser.
Jag har glömt berätta; förra veckan bjöd hon med mig på en weekend till London. Hon skulle vara värdinna för en gala och bad mig ta med min snyggaste klänning för att gå på röda mattan med henne. Under resans gång skulle hennes företag stå för alla kostnader; mat, hotell och champagne som hon själv la fram det. Utom min biljett. Jag letade som en galning efter tåg, flyg, buss, båt och även bil men nada. Inget var värt kostnaden för enbart en natt. För mig var det inte bara röda mattan som lockade utan även min älskade syster som bor där. Men icke, det bidde inte av! Oh well, en annan gång.

Hur som haver, Chez Regine må ha ett bra rykte och vara lite coolt just nu. Men inte alls min kopp av te så att säga. Inte mitt sällskaps heller. Har gett stället ett par chanser nu. Så efter en 30 minuter, lite chitt-chattande med Alicia och hennes gäng så bestämde vi oss för att dra vidare...


Bild lånad av Solli.

English: After BDD we went over to Chez Regine (49 Rue de Ponthieu, 8th), which is a club right around the corner, sort of. It was some Fashion Week party but... it didn't feel like that. So we only stayed for a short time to say hi and talk with Alicia, one of my French friends here. Alicia works in the entertainment businnes and is a hostess for shows and events both here in Paris but also in other places.

I have forgot to tell you; last week I was invited by her to come along to London for a red carpet thingy that she was hosting. She told me to bring my most beautiful dress and that her company would take care of all the costs such as food, hotel and champagne. Besides my ticket. So I searched like crazy; train, flight, bus, boat and even car. But nada. None of the prices was worth for only a night. For me, it wasn't just the red carpet that sounde intriguing, but also the fact that my beloved sister lives there. Oh well, another time.

Anyway, Chez Regine might have a good rumour and be a cool place, but it's nothing for me. Not my companies either. I have felt the same everytime I've been there. So after a 30 minutes or so, some chitt-chatting with Alicia and her company, we decided to move on to somewhere else...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar