17 mars 2010

En hyllning till våren

Paris står snart i blom. För när kvicksilvret stiger till 17 då bannemej! Då vågar jag nog säga det högt igen: Nu är det vår vår vår!!! Det känns på doften, det doftar sött. Det känns på luften, för det hårda vindarna har dragit sig tillbaka och nu brisar det. Det känns på solstrålarna för solen har återigen tagit tillbaka tronen som drottningen på den blåa himlen. Det känns på parisarna för nu har pälsarna slängts in i garderoben och Chanel-kavajerna dragits fram. Det känns i kroppen, för nu pirrar det i magen av välbehag och glädjerus igen! Som jag väntat!






Hejdå snö och slask. Ni är inte saknade.

English: Paris is soon blooming. Because when the mercury rise till 17, then it's true! Then I dear to say it loud again: The spring is here here here!!! I can feel it on the scent, cause it smells sweet. I can feel it in the air, since the harsh wind has with drawn to welcome the tranquil breeze. I can feel it through the warming sunbeams cause the sun has again taken back her thrown as the queen of the blue skies. I can feel it on the chic Parisians since the furs are for now hidden in the wardrobe and instead the Chanel jacket is out. I can feel it in my body with all the butterflies inside and the happiness that make me constanstly smile. Oh golly, have I been waiting for this!

3 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med dig!!! Våren har kommit hit till amsterdam också, alla uteserveringar är på plats och folk har vallfärdats dit. Och vinden är inte längre kall och obehaglig, jag bara drog på smilbanden när jag svischade fram på min cykel tidigare idag (med mina solglasögon)!!!

    SvaraRadera
  2. Helt klart bästa arstiden i Paris! Njut! :)

    SvaraRadera