21 januari 2010

Men's fashion week 2010

Ja då har en ny fashion week börjat i Paris, den här gången männens. Jag drog med mig min vapendragare Max till utanför Jean Paul Gaultiers ateljé för att titta på det snygga folket. Som vanligt var alla klädda till tänderna, men imponerad var jag mest av herrarna. Det bidde tyvärr inte överdrivet många kort men kika på streetstyle-bloggar för att se vad jag menar. Jean Paul Gaultiers visningar är en av favoriterna eftersom det är en väldigt härlig blandning med folk utanför. Alltifrån medvetna designstudenter till cowboys och svartklädda moderedaktörer, creddiga streetstyle-fotografer och blåhåriga tanter. Alltså inte bara 'trendmedvetna' dudes utan mycket mer personlighet.


Många killar hade fina dyra handväskor.


En kille i färgglada platådojor och chockrosa kappa.

Det här gänget tyckte om ponchos och rutigt. Det var kul att kolla in olika kompisgäng då alla gängen såg så olika ut men inom gruppen såg man väldigt lika ut.



Max tyckte till en början att det var lite jobbigt med fotograferna som fotade honom, men han vande sig snabbt.

2 kommentarer:

  1. Babe ja e lite avis, men sthlm fsshionweek börjar snart så jag går min dos ändå... Ni verkar ha det underbart! Puss

    SvaraRadera
  2. Ska du på några visningar i Sthlm?
    //A

    SvaraRadera