18 januari 2010

Attention!


Vad ni än gör när ni är i Paris, köp för guds skull inte den här blaskan till... öl?
Något mer ogreppbart har jag inte druckit innan. Utan att nämna några namn så köptes den här drycken när ett gäng partyglada var nere i närköpet för att köpa på sig lite virke inför kvällen. De tog det som var billigast, klappade sig själva på axeln och såg framemot att testa något nytt och något franskt. Ack så fel det blev då när de väl hemma i lägenheten skojade och tjoade och skålade och tog varsin stor kall klunk. Efter två sekunders tystnad började de svära i mun på varandra. Nej, det var inte så gott helt enkelt. Tur att de hade humorn i behåll.

Panaché: 1% alkohol och en blandning utav cider och öl. Odefinierbart helt enkelt och en smak jag märkte att man 'glömde' bort. För efter maten idag var jag väldigt väldigt törstig och smög iväg till kylskåpet för att dricka vad jag trodde skulle vara någon form av läsk. Tji fick jag. Igen. 

2 kommentarer: