28 januari 2010

Kong och fem underbara år

Igår firade jag och Max fem år ihop! Fy bubblan vad tiden går snabbt. Kanske för att jag haft så roligt med honom? Så vi unnade oss en lite lyxigare dag. Restaurangbesök stod på schemat. Då jag länge velat besöka Kong gjorde vi det. Förra hösten skulle jag och Veronica dit flera gånger men av olika anledningar blev det aldrig av så vi slutade planera in det mer. Men nu var det dags. Så jag och Max gick dit för att unna oss en lunch under det stora takfönstret vid Pont Neuf. Kong är alltså en klubb/restaurang/bar som ligger högst upp på hörnet av en byggnad som ligger mittemot Paris äldsta bro, Pont Neuf. Lokalen är designad av Philippe Starck (som verkar ha ett finger i spelet i det mesta i den här staden) och taket är i glas vilket ger ett fantastiskt ljus.  


I taket låg en geisha och tittade ner på oss.


Max var finast i rummet som vanligt.


3 kommentarer: