28 januari 2010

Inskrivning


Jag traskade med Max till Sorbonne i tisdags, det var dags för hans inskrivning! Vi promenerade hela vägen till Sorbonne på 5-10 minuter. Skönt när allt är så nära. När vi kom fram såg vi att det var stängt för lunch och skulle inte öppna igen förrän om en timma. Ja då blir det en kaffe så länge då. Vi gick över torget och in på närmsta café där espresson bara kostade 1.2€! Superbra. När kaffet var uppdrucket och vi gick tillbaks till Sorbonne fick vi veta att vi måste ha en Convocation, det vill säga en förbokad tid. Jahopp. Så fick vi traska iväg till Rue L'Estrapade istället för att få en lapp om tid. Det ligger inte så långt bort, vid Pantheon precis, så det var skönt. Väl där fick vi vänta i en timma tills det var Max tur. Det var tur att jag var med då numren ropades ut på franska. Smart. Så efter en timma fick Max sin efterlängtade lapp och det var bara att vänta. När han gick till sin bokade tid idag så fick han köa för att få betala i allafall, för tiderna ges ut i spann om halvtimmar och flera stycken kan få tid samtidigt. Bra system. Lappar och väntetider och franska utrop och olika byggnader. Jag kommer ihåg hur rörigt det var när jag var själv här, allt var så frustrerande och stundtals förstod jag inte hur en sådan stor och anrik skola lyckats förbli så förlegat i sitt system. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar