21 januari 2010

Le lapin blanc

Åhåååå! Vet ni vad? Idag hittade jag vita porslinskaniner! Som jag letat! Ni är några därute som vet. Det är ett letande som pågått i över två år nu. Kanske till och med tre. Överallt har jag hållit ögonen öppna efter en fin vit kanin i porslin som ska sitta och filosofera för mig i mitt fönster. Som vanligt, när jag är i Marais, steg jag in i designbutiken Fleux och konstaterade att skaran färgglada kaniner fanns kvar, men fortfarande ingen vit. "Ja då var det väl sant, jag får väl acceptera att de aldrig kommer få in en vit. Varför alla andra färger inklusive svart, men inte en vit? Ska jag fråga igen eller har de tröttnat på min fråga?" Så där gick jag och muttra för mig själv tills jag kom en bit in i butiken och anade något i ögonvrån. All trötthet från den långa dagen rann av mig när jag såg dem och jag drogs till dem som en magnet. Där satt de tre och väntade på att bli hemköpta. Så fina! 


Men, jag är fortfarande utan vit kanin. Varför varför varför har jag inga pengar just nu!? Eller snarare; varför i hela fridens namn går jag i butiker utan pengar? Plågeri. Håll tummarna för att de vita kaninerna är kvar liiiiite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar