02 september 2009

Centre Pompidou

Som jag talade om igår, söndagen bjöd på en hel del upplevelser. Inkluderat ett besök på Centre Pompidou. Mer liv och rörelse under sådan lite area får man leta efter minsann! Jo vet ni. Först och främst, byggnaden! Bilden nedan gör den inte rättvisa. Och alla musikanter och kreatörer och mänskliga statyer och såpbubbleblåsare... Folksamlingar överallt som tittade på ditten och datten. Så jag gick från den ena gruppen till den andra för att se vad som pågick. Såg en liveteater. En rolig fransos som såg ut som Philippe på Saron Second Hand gick runt och plockade personer från publiken och lät dem vara skådespelare. Rolig snubbe den dära. Jag kom på mig själv att skratta högt för första gången på flera dagar. Det gjorde gott. Jag har ett behov att skratta mycket, så det var efterlängtat.

Det blåste så hemskt mycket på bara den här mannen. Han kom inte fram till sitt mål, ens en millimeter, och hatten hade han tappat stackaren. Rätt lustigt eftersom vi alla andra hade sol.
Här är en del av byggnaden. Titta på hur stora rören är jämfört med de små människorna! Magdalena visst var det det här stället du tipsade mig om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar