04 december 2009

Sopor på gatan

Det är verkligen så här, att man slänger ut sina saker på gatan om man inte längre vill ha kvar dem. Jag inbillar mig naivt nog ibland att det är en fin gest, att man vill ge de som behöver eller vill ha något av det, en chans att få det gratis. Men när det ser ut så här så börjar jag undra...
På många gator ser det ut så här från och till och det går att hitta det mesta, som ångstrykjärn!! (Den var faktiskt jag lite sugen på...) En kväll när jag och Veronica promenerade hemåt öppnades en port till vänster om oss och ut flyger en påse och slår i marken tio meter bort. Rakt förbi våra näsor, och lika snabbt som dörren öppnades så stängdes den igen. Vi såg inte en glimt av personen. Så man får allt akta sig för det mest underliga situationerna här. Inte undra på heller egentligen att sopbilarna passerar minst tre gånger om dagen i den här stan. Tro det eller ej! Dem kör förbi hela tiden känns det som. Undrar hur mycket sopor den här staden genererar. Vi ska nog inte gå in på alla galna och onödiga förpackningar som finns i matbutikerna heller. Det får bli en annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar